сряда, 5 октомври 2016 г.

с.Шумнатица - мостът и воденицата

          Шумнатица е село в края на България. От него вече - няма накъде. Село, в което времето е заключено. Когато питах продавачката в магазина на центъра, къде мога да видя стари каменни къщи, за да ги снимам, тя вдигна рамене и каза - ами не знам, аз съм само от една година тук... Само една година - то това време ли е? Та не можах да снимам къщи - снимах само моста и старата воденица от 19 век, която скоро е била възстановена и знам, че до скоро са мелели брашно в нея. То може и сега да мелят, само че ако имат какво да мелят.





Мостът - отражение във водата

Старата воденица, която не работеше в момента. Ключът бил в еди-кой-си ми казаха  на мегдана, но аз не пожелах да го викат и да ми отключва.
Колелото, което задвижва водата


Воденицата вътре, снимана през една пролука на портата

          Снимах моста - отгоре, отдолу и после старата воденица. Мостът е стар, едносводест и както почти навсякъде в района го наричат неправилно "римски". Воденицата не работеше, беше заключена. Както е заключено и времето в това село, на края на България.

Няма коментари:

Публикуване на коментар